Aries pasek - Aries

Aries

"Opracowanie hybrydowego systemu wykorzystującego akcelerator szybkich elektronów do oczyszczania gazów wydechowych w silnikach wysokoprężnych stosowanych w statkach morskich"

O projekcie


Jako członek konsorcjum, czynnie uczestniczyliśmy w projekcie, którego rezultatem jest nowa, wysokowydajna instalacja do oczyszczania spalin. Nowa technologia hybrydowa opiera się na koncepcji połączenia dwóch metod oczyszczania gazów spalinowych: wiązki elektronów (EB) i ulepszonego płukania w tzw. skruberze. Ta technologia hybrydowa stanowi ogromny potencjał, z którym wiązane są nadzieje na rozwiązanie pojawiających się problemów przemysłu morskiego, chociaż technologia ta nadal wymaga badań. Biorąc pod uwagę wszystkie jej zalety, w porównaniu z innymi dostępnymi metodami, technologia hybrydowa może stać się obiecującą i oszczędną opcją na przyszłym rynku morskim. Projekt realizowany w ramach konsorcjum ARIES jest multidyscyplinarny i wielobranżowy, angażuje zespół ważnych interesariuszy, jak wskazano poniżej.

W skład międzynarodowego konsorcjum wchodzą:
  1. Institute of Nuclear Chemistry and Technology – INCT (Warsaw, Poland)
  2. The European Organization for Nuclear Research – CERN (Geneva, Switzerland)
  3. Fraunhofer Institute for Organic Electronics, Electron Beam and Plasma Technology – FEP (Dresden, Germany)
  4. The University of Huddersfield, Accelerator Applications Group – UH (Huddersfield, UK)
  5. ebeam Technologies Europe – ebeam (Flamatt, Switzerland)
  6. Remontowa Marine Design – Remontowa (Gdansk, Poland)
  7. Milgravja Tehnoloģiskais Parks – Riga Ship Yard – RKB (Riga, Latvia)
  8. BIOPOLINEX Sp. z o.o. (Lublin, Poland)
Projekt jest wspierany przez:
  1. Italian Coast Guard – ITCG (Genova, Italy)
  2. American Bureau of Shipping – ABS (Houston, USA)
  3. DNV GL (Oslo, Norway)
Nowa technologia hybrydowa, która łączy wiązkę elektronów z metodami płukania na mokro o zmniejszonych wymiarach, może stanowić odpowiedź na redukcję emisji w przemyśle żeglugi morskiej.Uwzględnia ona dwa główne etapy:
  1. utlenianie SO2 i NOx podczas napromieniowania wilgotnych gazów wiązką elektronów z akceleratora
  2. absorpcja produktów zanieczyszczenia w roztworze wodnym.
Taka koncepcja ma na celu zwiększenie korzyści i zminimalizowanie ograniczeń każdej technologii i osiągnięcie jednoczesnego usunięcia obu zanieczyszczeń (niska skuteczność usuwania przy czyszczeniu gazów spalinowych o wysokim stężeniu SO2 i Nox, przy zastosowaniu jedynie EB i niskiej wydajności usuwania NOx przy absorpcji itp.). Zanieczyszczenia organiczne (VOC, PAH) mogą być również zniszczone w plaźmie formowanej w reakcji EB. Jako roztwór płuczący stosuje się słoną wodę, łatwo dostępną dla przemysłu morskiego, z dodatkiem utleniacza o ograniczonym stężeniu do wypłukiwania produktów reakcji spalania.

Wesprzyj nas!

Jesteśmy Fundacją i istotną częścią finansowania naszych działań są wpłaty od darczyńców.
Zachęcamy do wspierania SETKI! Dziękujemy za każdą złotówkę przelaną na nasze konto.

Fundacja SETKA - Lubelska Inicjatywa Rowerowa
Santander Bank Polska S.A.
65 1090 2590 0000 0001 5996 8608
W tytule przelewu należy wpisać "darowizna na cele statutowe fundacji".

Chcesz nas wesprzeć w inny sposób? Skontaktuj się z nami!

Otrzymuj bieżące wiadomości!

Podaj swój e-mail aby otrzymywać informacje o nowościach, wydarzeniach oraz innych informacji związanych z naszą spółką.

BioDevelopment Sp. z o.o.


ul. Władysława Kunickiego 45
20-417 Lublin

KRS 0000809112
NIP 9462692592
REGON 384639902

biuro@biodevelopment.com.pl

logo pion